Kedilere Yaklaşmanın Püf Noktaları

Eğer siz de kedi aşığıysanız, yolda karşılaştığınız her kediyi sevme isteğinizi engelleyemiyorsunuzdur. Bazı insanların kedilerle iletişim kurmak için doğuştan gelen yetenekleri vardır. Ama birçoğumuzun sokakta karşılaştığımız ve tanımadığımız kedilerle iletişim kurabilmek için biraz yardıma ihtiyacı var. Siz de yardıma ihtiyacı olanlardansanız işte size birkaç ipucu;

Yavaş Hareket Edin
Kediler çok kolay ürken canlılardır, özellikle ani ve yüksek sesler ile hareketler korkmalarına ve saldırganlaşmalarına sebep olabilir. Sakin ve yumiskenderun hareketler rahatlamasına yardımcı olacaktır.

Usulca Konuşun
Kedilerin işitme duyuları çok gelişmiştir. Sesimizdeki gerginliği veya öfkeyi hissedebilirler ve tepki olarak onlar da gerilebilir. Bu nedenle tanımadığınız bir kediye yaklaşırken, ses tonunuzu ayarlamanız önemlidir.

Elinizi Koklatın
İş tehditleri ve düşmanları tanımlamaya geldiğinde, kediler güçlü koku alma duyusuna güvenirler. Size izin verdiği kadar yakınında oturun veya çömelin ardından elinizi ona doğru yavaşça uzatın ve koklamasını bekleyin.

Bırakın O Size Gelsin
Tanımadığınız bir kediyle iletişim kurmaya çalışırken, ilk önce onun size yanaşmasını beklemelisiniz. Elinizi kokladıktan sonra güvenilir olduğunuza kanaat getirirse, başını elinize veya ayağınıza sürerek sizi kabul ettiğini gösterir.

Gözlerinizi Ona Dikmeyin
Kediler, gözlerinizi onlara dikerek bakmanızı, meydan okuma olarak algılar ki bu arkadaş olmaya çalıştığımız kedilere göndermek istediğimiz bir mesaj değildir. Aralarda göz teması kurabiliriz fakat bu temasların kısa, sevgi dolu bakışlarla ve tehditkâr olmamasına dikkat etmemiz gerekir. Ola ki bakışlarınız kesiştiyse, kafasını çeviren ilk siz olun ki, sizin arkadaşça ve alçakgönüllü olduğunuzu anlasınlar.

Yavaşça Göz Kırpın
Kediniz hiç size bakıp yavaşça gözlerini kırptı mı? Kediler bulundukları çevrede kendilerini güvende hissetmediklerinde gözlerini açık tutarlar. Bu nedenle eğer bir kedi yavaşça göz kırpıyorsa veya gözlerini kapatıyorsa, bu size güvendiğinin bir işaretidir.

Sınırlarına ve Duygularına Saygı Duyun
Tanımadığınız bir kediye yaklaşmaya çalıştığınızda, onun vücut diline dikkat etmeniz çok önemlidir. Bir kedinin kulaklarına ve kuyruğuna bakarak neler hissettiğini kolaylıkla anlayabilirsiniz. Asla “Yaklaşma” sinyali veren bir kediyi kucağınıza almaya kalkışmayın. O anda kediyi sevemeseniz bile, gelecekte onun sınırlarına ve duygularına saygı duyacağınızı bilmesi; uzun soluklu ve güvene dayalı bir ilişki kurmanızı sağlayacaktır. O istemediği halde onu zorlamanız hem fiziken zarar görmenize sebep olur hem de sizin kokunuzu yaşadığı kötü deneyimle eşleştirip sizden uzak durmasına sebep olacaktır.

Ödül Verin
Kediler ödülle motive edilen varlıklardır. Koklama testini başarıyla geçtikten sonra bir miktar ödül vermek, onunla arkadaş olma şansınızı daha da arttıracaktır.